Reserveren
U kunt op verschillende manieren een rit met de Regiotaxi reserveren.
Let op! U moet uw rit minstens 2 uur van tevoren reserveren.
Maar hoe eerder u reserveert, hoe beter! Zeker voor ritten tijdens feestdagen.
Zorg dat u uw pasnummer bij de hand hebt en het adres waar u naartoe wilt.
Vooruit reserveren
Als u al weet hoe laat u terug wilt reizen, kunt u deze rit ook gelijk reserveren.
Reist u regelmatig met de Regiotaxi? U kunt al uw ritten tot één jaar vooruit alvast reserveren.
Het telefoonnummer waarop u uw ritten kunt reserveren is 0900 – 20 22 368
(2 cent per minuut plus mogelijke kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon).
De reserveringslijn is 7 dagen per week bereikbaar van 06.00 uur ’s ochtends tot 00.00 uur ’s nachts.
Als u een rit reserveert, hebben wij een aantal gegevens nodig.
- Uw naam en pasnummer.
- Uw telefoonnummer.
- Hoeveel mensen er mee gaan.
- Hoe laat u wilt vertrekken of hoe laat u ergens wilt aankomen;
- Het adres van waar u wilt vertrekken en het adres waar u naar toe wilt.
- Hoe laat u wilt vertrekken of aankomen.
- Neemt u speciale bagage, zoals een rolstoel, rollator of scootmobiel mee?
- Neemt u andere bagage mee?
- Reist u met een assistentiehond?
Geen gehoor?
U hoort binnen 60 seconden iemand aan de telefoon te krijgen. Is dit na 3 minuten nog niet het geval, dan kunt u ervoor kiezen om teruggebeld te worden. U behoudt uw plek in de wachtrij, maar hoeft zelf niet aan de lijn te blijven en te wachten.
U belt mobiel
Als u met een mobiele telefoon belt, krijgt u direct de keuze om teruggebeld te worden. Ook dan behoudt u uw plek in de wachtrij.
U kunt de app "Regiotaxi Holland Rijnland" downloaden op uw smartphone of tablet.
Met de app kunt u:
- een rit reserveren;
- zien waar de taxi zich op dat moment bevindt;
- uw oude ritten terugzien;
- naar de telefooncentrale bellen;
- uw mening geven over uw rit.
- Voor Android: Download de app in de Play Store
- Voor iOS: Download de app in de App Store
Is het voor u niet mogelijk een rit te reserveren op één van deze manieren? Neem dan contact op met de Klantenservice of laat iemand dit voor u doen. Samen zoeken we naar een oplossing op maat.
Bagage
Voor uw bagage gelden een paar ‘spelregels’:
- De bagage mag de chauffeur of andere reizigers niet tot last zijn.
- De bagage mag de auto niet beschadigen of vervuilen.
- De bagage past in de kofferbak van een gewone auto.
- Een scootmobiel gaat mee als bagage. U kunt hier niet in blijven zitten bij het instappen of tijdens de rit.
Groepsvervoer
Wilt u met een grotere groep (minimaal 4 personen) tegelijk een rit reserveren? Ook dat is mogelijk.
Deze rit dient u tenminste 2 werkdagen van tevoren te reserveren. Meer informatie hierover staat op de pagina over groepsvervoer of vraag het aan de telefonist(e).
Klantenservice
Heeft u nog vragen, belt u dan eerst met de Klantenservice:
0900 20 22 369
(2 cent per minuut + eventuele kosten van uw mobiele telefoon)