Naar de hoofdinhoud Naar de navigatie

Register van verwerkingen

U kunt de tabel horizontaal (van links naar rechts) bewegen met de pijltjes op uw toetsenbord.

AfdelingVerwerking (naam van het werkproces)VerwerkingsdoeleindenCategorieën van betrokkenenVerwerkingsverantwoordelijkeCategorieën van persoonsgegevensBijzondere persoonsgegevensBewaartermijnExterne ontvangersInterne ontvangersDoorgifte aan een derde land of internationale organisatie?
Bedrijfsvoering: CommunicatieNieuwsbriefInschrijving voor deelname aan evenementen of nieuwsbrief.Medewerkers Holland Rijnland en respondenten op de websiteDagelijks BestuurVoornaam, achternaam, functie, email adres, telefoonnummern.v.t.Onbepaald, tot intrekking toestemmingGeenMedewerkers Holland Rijnland Strategie en BeleidNee
Bedrijfsvoering: CommunicatieWoordvoering en lobbyHet bevorderen bij een breed publiek van de bekendheid van Holland Rijnland en informatieverstrekking over Holland Rijnland.Contactpersonen, Medewerkers Holland Rijnland, medewerkers derde organisatiesDagelijks BestuurNAWn.v.t.7 jaarPers, vragensteller, geïnteresseerdeSenior adviseur communicatie en public affairs, manager, DB, AB, Voorzitter.Nee
Bedrijfsvoering: CommunicatieHosten van website en CMS.Bereikbare website met content weergeven.Websitebezoekers, medewerkers Holland Rijnland.Dagelijks BestuurTelefoonnummer, Social media accounts, mailadres, IP-adres, Geboortedata, Bezoekgedrag, NAW-gegevensNee, e-formulieren zijn beschrijven bij de verwerking waarvoor ze nodig zijn.n.n.b.Hostingpartij (Stuurlui Online Marketing B.V.)Medewerkers Holland RijnlandNee
Bedrijfsvoering: Financiën & ControlAanvraag subsidieAanvragen van subsidie en fondsen bij derden.Van ambtsdragers en functionarisen die uit hoofde van hun functie of maatschappelijke rol betrokken zijn.Dagelijks BestuurVoornaam, achternaam, mailadres, telefoonnummer, handtekeningn.v.t.7 jaarBeoordelaars van subsidieaanvraag (Provincie Zuid-Holland), accountant, afdeling financïen.Medewerkers Holland Rijnland: Strategie & Beleid, Bedrijfsvoering, Secretaris-directeur, archivaris.Nee
Bedrijfsvoering: Financiën & ControlBeoordeling subsidieBeoordelen van subsidieaanvraag en fondsen van derden.Van ambtsdragers en functionarisen die uit hoofde van hun functie of maatschappelijke rol betrokken zijn bij de aanvraag.Dagelijks BestuurVoornaam, achternaam, mailadres, telefoonnummer, handtekeningn.v.t.7 jaarAanvragers van subsidieaanvraag, accountant, afdeling financïen.Medewerkers Holland Rijnland: Strategie & Beleid, Bedrijfsvoering, Secretaris-directeur, archivaris.Nee
Bedrijfsvoering: Financiën & ControlMedewerkers tevredenheids onderzoek (MTO)Inzicht in hoe medewerkers het werk binnen de organisatie ervaren. Wat gaat goed en wat kan betertevredenheid, benchmarkMedewerkers Holland RijnlandDagelijks BestuurVoor- en achternaam, email adres, leidinggevende, man/vrouw, lengte dienstverband, leeftijd, functie, aantal uren, soort dienstverband, HR personeelsnummern.v.t.5 jaarEffectory, ontvangers binnen ICTUManagement, medewerkersNee
Bedrijfsvoering: ReceptieSmoelenboekmedewerkers Holland Rijnland onderling kennis laten maken met collega's, functie, afdeling, telefoonnummer en verjaardag om een doelmatige bedrijfsvoering en goede samenwerkingscultuur te ondersteunen.Medewerkers Holland RijnlandDagelijks BestuurVoor- en achternaam, functie, afdeling, telefoonnummer, verjaardagsdatum en pasfotoJa. PasfotoOnbepaald; tot einde dienstverbandGeenMedewerkers Holland RijnlandNee
Bedrijfsvoering: ReceptieTelefoonlijstenmedewerkers Holland Rijnland onderling kennis laten maken met telefoonnummer en functie van medewerkers om een doelmatige bedrijfsvoering en goede samenwerkingscultuur te ondersteunen..Medewerkers Holland RijnlandDagelijks BestuurVoor- en achternaam, functie, afdeling, telefoonnummern.v.t.Onbepaald; tot einde dienstverbandGeenMedewerkers Holland RijnlandNee
Bedrijfsvoering: ReceptieGebruiksovereenkomstenAfspraken vastleggen met medewerkers over het gebruik van apparaten die door de werkgever ter beschikking worden gesteld.Medewerkers Holland RijnlandDagelijks BestuurVoor- en achternaam, functie, afdeling, telefoonnummern.v.t.3 maanden na einde dienstverbandGeenMedewerkers Holland Rijnland (receptie)Nee
Bedrijfsvoering: ReceptieUitlenen bedrijfsmiddelenVastleggen van de gebruiker aan wie het bedrijfsmiddel (OV-kaart, dienstvoertuig, leensurface, USB-stick, USB-hubs, koppelstuk, leentag, telefoon, SIM-kaart, Surface, Lockersleutel, fietskeldersleutel, etagedeur 1 sleutel) is uitgeleend.Medewerkers Holland Rijnland, externen.Dagelijks BestuurVoor- en achternaam, afdeling, telefoonnummer, kenteken, surface pro TAB-nummer, eindbestemming en datum, lockernummer, SIM-code, PUC-code, IMEI-code, Tag-nummer.n.v.t.n.n.b.Tagnummer wordt eenmalig doorgegeven aan huismeester voor activatie.Medewerkers Holland Rijnland (receptie)Nee
Bedrijfsvoering: StafondersteuningStukkenstroom bestuurlijke informatie
Informatiestromen naar interne en externe relaties.Medewerkers en Bestuurders Holland RijnlandGRNaam, functie van medewerker en bestuurdersn.v.t.Gekoppeld aan selectielijst JOIN.Deels openbaar op de websiteAlgemeen Bestuur, Dagelijksbestuur, vaste commissies van advies, medewerkers.Nee
Bedrijfsvoering: StafondersteuningHet opslaan en verzamelen van (digitale) archiefbescheiden in het zaaksysteem, fysieke archief of in het archiefdepot.1) Het archiveren, brengen en bewaren van bescheiden die berusten onder het samenwerkingsorgaan in een goede, gerordende, toegankelijke staat ;
2) Het zorg dragen voor de vernietiging van de daarvoor in aanmerking komende archiefbescheiden
3. Geiventariseerde stukken kunnen zonder toestemming worden ingezien.
Personeelsleden, burgers, contactpersonen van scholen, instellingen of overheidsorganen. Zorgaanbieders alleen in archief en HRM stukken overgedragen aan LeidenDagelijks bestuurGewone en bijzondere persoonsgegevens (BSN, financiële en medische gegevens)Documenten met bijzondere persoonsgegevens worden beveiligd opgeslagen in JOIN en in gesloten archiefVerschillende bewaartermijnen afhankelijk van zaaktype / gebruik van selectielijst VNGGeenmedewerkers Holland RijnlandGeen
Bedrijfsvoering: StafondersteuningHet ter beschikking stellen (uitlening of raadpleging) van openbare archiefbescheiden en de daarin opgeslagen informatie aan bezoekers door ELO na inregelen beperktheid..1) Bij het overdragen van de archiefbescheiden naar de archiefbewaarplaats, zijn de beperkingen en openbaarheid vastgelegd in lijsten; 2) Bezoekers laten registreren middels een formulier bij ELO bij het oprvragen en raadpleging van de archiefbescheiden inzake de veiliigheid van de bescheiden.Personeelsleden, zorgaanbieders, burgers, contactpersonen van scholen, instellingen of overheidsorganen.Dagelijks bestuurGewoneen bijzondere persoonsgegevensJa, opslaan en overdragen archiefVerschillende bewaartermijnen afhankelijk van zaaktypeELO voor de fysieke stukken (geen opslag van electronische archiefstukken bij ELO)N.v.t.Geen
Bedrijfsvoering: StafondersteuningHet (duurzaam) toegankelijk maken en houden van (digitale) archiefbescheiden voor raadpleging zolang deze nodig is door de organisatie en derden.1) Archiefbescheiden moeten binnen redelijk termijn in het zaaksysteem te vinden zijn;
2) Door gebruik van standaardformaat PDF/A gericht op duurzame toegankelijkheid van bescheiden, blijven bestanden leesbaar; 3) Door het koppelen van metagegevens aan bescheiden, kunnen aspecten worden herleid; 4) Door toepassing van de juiste ontsluitingsmethode worden archieven toegankelijk gemaakt.
Personeelsleden, burgers, contactpersonen van scholen, instellingen of overheidsorganen.Dagelijks bestuurGewone en bijzondere persoonsgegevensJaVerschillende bewaartermijnen afhankelijk van zaaktypeN.v.t.medewerkers Holland RijnlandGeen
Bedrijfsvoering: StafondersteuningHet vastleggen van (meta)gegevens en digitale bestanden inzake offertes, contracten en overeenkomsten in het zaaksysteem.Het voorzien van de contractbeheerder van voldoende inzicht in lopende contracten, juiste contractafspraken en informatie als onderdeel van een goed contractmanagement.Medewerkers van Leveranciers, ZZP-ers en dienstverlenersDagelijks bestuurGewone persoonsgegevensn.v.t.V. 7 j.Neemedewerkers Holland RijnlandGeen
Bedrijfsvoering: StafondersteuningHet beoordelen en accorderen van vernietigingslijsten (aangeleverd op A3 papierformaat) ten behoeve van vernietiging van dossiers.Het (uit)voeren van de administratieve organisatie, alswel het voldoen aan de bewaarplicht en de Archiefwet 1995.Personeelsleden, zorgaanbieders, burgers, contactpersonen van scholen, instellingen of overheidsorganen.Dagelijks bestuurGewone en bijzondere persoonsgegevensn.v.t.PermanentELOManagers en secretarisGeen
Bedrijfsvoering: StafondersteuningHet bepalen van het bewaartermijn aan het dossier aan de hand van de inhoud van het dossier en de 'Selectielijsten gemeenten en intergemeentelijke organen 1983, 1996, 2012, 2017, 2020'.Het toekennen van een bewaartermijn zodat het voldoet aan bewaartermijnen in de selectielijst van de VNG.Personeelsleden, burgers, contactpersonen van scholen, instellingen of overheidsorganen.Dagelijks bestuurGewone en bijzondere persoonsgegevensn.v.t.Verschillende bewaartermijnenNeemedewerkers Holland RijnlandGeen
Bedrijfsvoering: StafondersteuningHet verdelen van ingekomen post of e-mail over de behandelende ambtenaren en zorgdragen voor de juiste afhandeling.Het zorgdragen voor de juiste verdeling en afhandeling van de ingekomen post of e-mail.Personeelsleden, burgers, ntconactpersonen van scholen, instellingen of overheidsorganen/ Leveranciers.Dagelijks bestuurGewone en bijzondere persoonsgegevensOndersteuning en leerling-administratieVerschillende bewaartermijnen afhankelijk van zaaktypeN.v.t.medewerkers Holland RijnlandGeen
Bedrijfsvoering: StafondersteuningHet verwerken en verdelen van ingekomen of interne post en e-mails ontvangen via de receptie, ambtenaar of derden.1) Er voor zorgdragen dat de interne of ingekomen post bij de behandeld ambtenaar terecht komt.
2) Er voor zorgdragen dat de post of e-mails op de juiste manier worden geregisteerd en vastgelegd.
3) Door registratie zijn deze stukken altijd terug te vinden in het zaaksysteem.
Personeelsleden, burgers, contactpersonen van scholen, instellingen of overheidsorganen etc..Dagelijks bestuurGewone persoonsgegevensn.v.t.Verschillende bewaartermijnen afhankelijk van zaaktypePersoneelsleden, burgers, contactpersonen van scholen, instellingen of overheidsorganen etc..medewerkers Holland RijnlandGeen
Bedrijfsvoering: StafondersteuningKlachten afhandelenRegistreren, behandelen en gemotiveerd afhandelen van klachten jegens een ambtenaar of (advies-)commissie of bestuursorgaan.Klager en beklaagdeDagelijks BestuurVoor- en achternaam klager en beklaagde. Telefoonnummer en (mail-) adres klager.n.v.t.5 jaar plus 1 jaar.Klager zelfBeklaagde(n)Nee
Bedrijfsvoering: StafondersteuningWoo-verzoek afhandelenHet op verzoek verschaffen van informatie over het beleid en publiceren van documenten. Het verschaffen van informatie blijft achterwege voor zover de uitzonderingen vermeld in artikel 5.1 van de Wet open overheid of bijzondere omstandigheden als bedoeld in artikel 4:84 van de Algemene wet bestuursrecht zich hiertegen verzettenVerzoekers/melders/derden, Medewerkers, Contactpersonen en medewerkers derde organisatiesHolland RijnlandNAW, werkgegevens.n.v.t.10 jaar na onherroepelijk besluit tot openbaarmakingDienstverleners, leveranciers, belanghebbenden.BedrijfsjuristNee
Bedrijfsvoering: StafondersteuningDatalekmeldingHet beoordelen en behandelen van datalekmeldingenContactpersonen, Medewerkers Holland Rijnland, medewerkers derde organisaties, melderDagelijks BestuurNAW, Contactgegevens, werkgegevens, organisatiegegevens.Nee, tenzij afhankelijk van de zaak5 jaarAutoriteit PersoonsgegevensFunctionaris Gegevensbescherming, Manager, Jurist, Privacy officerNee
Bedrijfsvoering: StafondersteuningRechten van betrokkenenHet behandelen van AVG en Wpg-verzoeken t.a.v. rechten van betrokkenen.Contactpersonen, Medewerkers Holland Rijnland, medewerkers derde organisaties, melderDagelijks BestuurNAW, Contactgegevens, identiteitsgegevens, alle categorieën van persoonsgegevens (in onderliggende dossiers).Eventueel (bijzondere) persoonsgegevens in het onderliggende dossier waarnaar een AVG/Wpg-verzoek wordt gedaan.5 jaarVerzoekerFunctionaris Gegevensbescherming, Manager, Jurist, Privacy officerNee
Extern inhuur IDAFinancieel adviesFinancieel advies voortkomend uit salaris van ambtenaren, Planning en control, jaarrekeningen, budgethouders adviseren, beoordelen raadsvoorstellen en advies m.b.t. gemeentelijke bedrijfsvoering en gemeentelijk beleidmedewerker(s)Dagelijks BestuurNaam / Geslacht / Personeelsnummer / Financiële gegevens: ontvangsten / Dienstbetrekkingen/Functiesn.v.t.7 jaarAccountants, ten behoeve van controlewerkzaamheden. Budgethouders.Medewerkers Holland Rijnland, BudgethoudersNee
Extern inhuur IDAVastleggen van facturen en relaties in het financiële systeemOnderhouden van een boekhouding voor interne en externe controle inclusief budgettering en uitgaande en binnenkomende facturen.Gemeenten, leveranciers, (oud-)medewerkers, inhuurkrachten, burgers, contactpersonen van bedrijven, stichtingen, overheidsinstellingen en verenigingen.Dagelijks BestuurNaam / Adres / Woonplaats / Telefoonnummer / E-mailadres / Geslacht / Nationaliteit / Geboorteplaats / Geboortedatum / Overlijdensdatum / Burgerlijke staat / Verblijfsrecht / BTW-nummer ZZP'er / ID-bewijs / Handtekening / Financiële gegevens: IBAN / Financiële gegevens: subsidies / Financiële gegevens: uitkeringen / Financiële gegevens: ontvangstenn.v.t.7 jaarAccountants, ten behoeve van controlewerkzaamheden, Budgethouders, Belastingdienst (IB47).Medewerkers Holland Rijnland, BudgethoudersNee
Extern inhuur IDADe behandeling en verwerking van enkelvoudige en verzamelbetalingenDe behandeling en verwerking van enkelvoudige en verzamelbetalingenGemeenten, leveranciers, (oud-)medewerkers, inhuurkrachten, burgers, contactpersonen van bedrijven, stichtingen, overheidsinstellingen en verenigingen.Dagelijks BestuurHandtekening / Financiële gegevens: IBAN / Financiële gegevens: betalingen / Financiële gegevens: ontvangsten / Financiële gegevens: uitkeringen / Financiële gegevens: subsidiesn.v.t.7 jaarAccountants, ten behoeve van controlewerkzaamheden, Budgethouders, Belastingdienst (IB47), BNG Bank.Medewerkers Holland RijnlandNee
Extern inhuur IDAWerving & Selectie
Het werven en selecteren van kandidaten voor een vacature
Selecteren nieuw personeelSollicitantenDagelijks BestuurNaam / Adres / Woonplaats / Telefoonnummer / E-mailadres / Geslacht / Nationaliteit / Geboorteplaats / Geboortedatum / Burgerlijke staat / Handtekening / Dienstbetrekkingen/Functies/CV / Arbeidsrelatie(s) / Opleidingen/Diploma's/Certificatenn.v.t.In Youforce conform archiefwet
Kandidaatrapport opgeslagen in mappenstructuur, met handmatige verwijdering
Bedrijfsvoering/HRM IDA gemeente LeidenMedewerkers en leidinggevenden Holland RijnlandNee
Extern inhuur IDAIn-, door- en uitstroom personeelsadministratieRegistreren personeel, HRM-advisering zoals de servicedesk, training en scholing, registratie BHV-diplomering.(oud-)medewerkers van Holland RijnlandDagelijks BestuurNaam / Adres / Woonplaats / Telefoonnummer / E-mailadres / Geslacht / Nationaliteit / Geboorteplaats / Geboortedatum / Burgerlijke staat / Verblijfsrecht / ID-bewijs / Handtekening / Financiële gegevens: IBAN / Opleidingen /Diploma’s/ Certificaten / Persoonsgegevens partnern.v.t.De bewaartermijn van gegevens is conform Archiefwet en gekoppeld aan YouForce, waardoor verloopdata automatisch worden aangegeven en verwerkt kunnen worden. Voor die gegevens geldt over het algemeen dat die 2 jaar bewaart blijven nadat de werknemer uit dienst is.Bedrijfsvoering/HRM IDA gemeente LeidenMedewerkers en leidinggevenden Holland RijnlandNee
Extern inhuur IDAZiek- en hersteldmeldingenRegistreren inzetbaarheid medewerker(oud-)medewerkers van Holland RijnlandDagelijks BestuurVerzuimregistraties vinden plaats in het personeelssysteem YouForce, waarbij de daarin bekende persoonsgegevens worden verwerkt, of in ieder geval gekoppeld zijn aan de verzuimregistratie.

Aanvullend worden er ook medische gegevens verwerkt bij langdurig verzuim in de afgesloten module 'Medische dossiers', waar enkel de bedrijfsarts(en) toegang tot hebben. Medewerkers van afdeling HRM hebben dit dus niet.

Er vindt uitwisseling plaats van persoonsgegevens tussen onze organisatie en het UWV, waar dit gezien de situatie noodzakelijk is. Deze uitwisseling vindt plaats per post, danwel via het UWV portaal, met zeer beperkte toegang voor enkele collega's binnen afdeling HRM.
Ja, medische gegevens.De bewaartermijn van gegevens is conform Archiefwet en gekoppeld aan YouForce, waardoor verloopdata automatisch worden aangegeven en verwerkt kunnen worden. Voor die gegevens geldt over het algemeen dat die 2 jaar bewaart blijven nadat de werknemer uit dienst is.Bedrijfsvoering/HRM IDA gemeente Leiden, UWVMedewerkers en leidinggevenden Holland Rijnland, BedrijfsartsNee
Extern inhuur IDASalaris uitbetalen, Urenadministratie, Loonbeslagen, Vergoedingen, sociale zekerheidswetgeving (ww, aow) en pensioenvoorziening.Rechtmatige uitbetaling salariëring(oud-)medewerkers van Holland Rijnland, ontvangers financiële vergoeding.Dagelijks BestuurNaam / Adres / Woonplaats / Telefoonnummer / E-mailadres / Geslacht / Nationaliteit / Geboorteplaats / Geboortedatum / Overlijdensdatum / Burgerlijke staat / Verblijfsrecht / BTW-nummer ZZP'er / A-nummer / RSIN-nummer / ID-bewijs / Handtekening / Financiële gegevens: IBAN / / Financiële gegevens: Uitkeringen / Financiële positie / Verzekeringen / Betalingen / Ontvangsten / Bezittingen / Vermogen / Schulden / Uitkeringen / Subsidies / Dienstbetrekkingen / Functies / CV / Arbeidsrelatie(s) / Opleidingen / Diploma's / Certificaten / Persoonsgegevens partner / Persoonsgegevens kind(eren) / lidmaatschap van een vakbondJaConform archiefwet, tot 10 jaar na uitdiensttredingBedrijfsvoering/HRM IDA gemeente Leiden, UWV, Belastingdienst, ABP. i.g.v. loonbeslag: Deurwaarder, incassobureau, schuldeiser(s), mogelijk advocaat of gemachtigdeMedewerkers Holland RijnlandNee
Holland RijnlandAangaan van overeenkomstenAangaan van overeenkomstenVan ambtsdragers en functionarisen die uit hoofde van hun functie of maatschappelijke rol betrokken zijn bij de overeenkomst.GRVoornaam, achternaam, mailadres, telefoonnummer, handtekeningn.v.t.Afhankelijk van soort overeenkomst.Partijen die overeenkomst aangaan.Medewerkers Holland RijnlandNee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtTerugmeldvoorzieningHet vermoeden van een fout in de gegevens van de BRP doorgeven aan een gemeenteleerlingen waar de leerplichtwet op van toepassing is (5-16 jaar), kwalificatieplichtigen (16-18 jaar), 18-23 jarigen zonder startkwalificatie, Voortijdig schoolverlaters (18-23 jaar) en jongere in kwetsbare positie (jikp, 16 en 17-jarige), medewerkers HRDagelijks BestuurNAW gegevens, geboortedatum, context betreffende (niet) volgen opleiding of inschrijving op schooln.v.t.n.v.t.Afdeling burgerzaken van de betrokken gemeente (Bronhouder), TMV.Groep 'administratie in LBA', Administratief medewerker RBL, applicatiebeheerder.Nee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtDashboard RBLOpstellen van een dashboard ten behoeve van managementinformatieLeerplichtige jongeren (5-16 jaar), kwalificatieplichtigen (16-18 jaar), 18-23 jarigen zonder startkwalificatie, Voortijdig schoolverlaters (18-23 jaar) en jongere in kwetsbare positie (jikp, 16 en 17-jarige), medewerkers HRDagelijks BestuurGeboortedatum, geslacht, (voormalige en huidige) woonplaats, gemeente, woongemeente, LBA-nummer, indicatie uitkering, inkomensgegevenscategorie, naam medewerker.n.v.t.Gekoppeld aan beschikbaarheid data LBA (zie andere verwerkingen).Pronexus, KurtosisManager en enkele medewerkers RBL Holland RijnlandNee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtGegevensdeling met samenwerkingsverbandTegengaan van ongeoorloofd verzuim en tegengaan van thuiszitters met externenleerlingen waar de leerplichtwet op van toepassing is (5-16 jaar). Medewerker Holland RijnlandDagelijks BestuurInitialen, geslacht, LBA-nummer, leeftijd, gemeente, schoolnummer.n.v.t.uiterlijk binnen een jaar na het besluit tot sluiting van het thuiszitters-dossierSamenwerkingsverbanden POconsulenten RBLNee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtGegevenslevering Datakoppeling RBL - SOZVerdere verwerking van gegevens RBL om SOZ in staat haar taak uit te voeren.Leerlingen waar de leerplichtwet op van toepassing is wonende in de regio Holland Rijnland exclusief Nieuwkoop en Alphen aan den Rijn en teruggetrokken aanmeldingen.Dagelijks BestuurEr worden vier verschillende sets aan data geleverd:
1. Dataset schoolloopbaan
2. Dataset thuiszitters
3. Dataset vrijstellingen
4. Dataset acties


1. Dataset schoolloopbaan
- Persoon_voornamen
- Persoon_voorvoegsels
- Persoon_achternaam
- Persoon_geboortedatum
- Opleiding begindatum
- Opleiding einddatum
- School_brin
- School_naam
- Opleiding_aanbieder_code
- Opleiding_aanbieder_naam

Holland Rijnland
4
- Onderwijs_soort
- Opleiding_niveau
- Opleiding_onderwijslocatie
- Locatie_gemeente
- Locatie_straat

2. Dataset thuiszitters
- Persoon_voornamen
- Persoon_voorvoegsels
- Persoon_achternaam
- Persoon_geboortedatum
- Verzuimsoort_code
- Verzuim_begindatum
- Verzuim_einddatum

3. Dataset vrijstellingen
- Persoon_voornamen
- Persoon_voorvoegsels
- Persoon_achternaam
- Persoon_geboortedatum
- Vrijstellingsoort_code
- Vrijstelling_begindatum
- Vrijstelling_einddatum

4. Dataset acties
- Persoon_volledigenaam
- Persoon_geboortedatum
- Actie_soort
- Actie_onderwerp
- Actie_begindatum
n.v.t.Na de koppeling wordt de ruwe data verwijderd. Maximale bewaartermijn 3 maanden.Serviceorganisatie Zorg Holland Rijnland (SOZ)Afdeling Applicatiebeheer en data-analyse RBL.Nee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtVoorkoming van langdurig verzuim en voortijdig schoolverlatersTegengaan van ongeoorloofd verzuim en tegengaan van thuiszitters plus het terugdringen van het aantal voortijdig schoolverlaters door verzuimaanpak en begeleiding. O.a. door het monitoren van de effectiviteit van de maatregelen in het VSV-programma.Jongere, Medewerker Holland RijnlandAlgemeen BestuurNaam, Adres, Woonplkaats, Tel, Mail, BSN, GebDat, A-nr, A-nr ouders,BSN5 jaar na het verstrijken van het 22 levensjaarAfhankelijk van casuïstiek: scholen, samenwerkingsverband, jeugdhulp, projecten rond voortijdig schoolverlaten, Forward en Buitenkans.Medewerkers Regionaal Bureau LeerrechtNee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtBegeleiding jongeren in beeld zonder start kwalificatieBegeleiding van jongeren zonder startkwalificatie, zonder onderwijsinschrijving, werk of uitkering naar onderwijs, werk, hulpverlening of combinatie hiervan.23-27 jarigen, Medewerker Holland RijnlandDagelijks BestuurNaam, adres, woonplaats, BSN nummer, geboortedatum, datum instroom, in bezit van werk, sprake van inkomen, telefoonnummer, mailadresBSN om de identificatie door Gemeente en Holland Rijnland te doen en vast te stellen dat de persoon tot de doelgroep behoort,.Niet bepaald; wacht op aanvullende wetgevingGeenMedewerkers Regionaal Bureau LeerrechtNee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtOnderzoek naar mogelijk ongeoorloofd verzuim LeerplichtwetUitvoering strafrechtelijk onderzoek vervolging o.g.v. de wetten die onder domein III vallen ( zie Regeling domeinlijsten buitengewoon opsporingsambtenaar; Leerplichtwet 1969)leerlingen waar de leerplichtwet op van toepassing is., verdachte(n), 16-22 jarigen, Ouders of degene die het wettelijk gezag over de leerling heeft bij wie de in de administratie opgenomen gegevens behoren, BOA. Medewerker Holland RijnlandDagelijks BestuurNAW gegevens, geboortedatum, geboorteplaats en geboorteland, geslacht, nationaliteit, mail/telefoon gegevens, BSN, onderwijs nummer, administratienummer, context betreffende (niet) volgen) opleiding, correspondentie van school, ouders, hulpverleners, (werkgever en salarisgegevens)Mogelijk m.b.v. foto's, religieuze overtuiging, mogelijk gezondheidsgegevens of spreek taalgegevens en strafrechtelijke gegevens5 jaar na het verstrijken van het 22 levensjaarOM, Bureau Halt, Raad voor de Kinderbescherming, Reclassering, Veilig Thuis.Medewerkers Regionaal Bureau LeerrechtNee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtOpmaken proces verbaal a.d.h.v. overtreding van de LeerplichtwetUitvoering strafrechtelijk onderzoek vervolging o.g.v. de wetten die onder domein III vallen ( zie Regeling domeinlijsten buitengewoon opsporingsambtenaar; Leerplichtwet 1969)Verdachte(n), leerlingen waar de leerplichtwet op van toepassing, 16-22 jarigen, ouders of degene die het wettelijk gezag over de leerling heeft bij wie de in de administratie opgenomen gegevens behoren, BOA, getuigen (leerkrachten). Medewerker Holland RijnlandDagelijks BestuurNAW gegevens, geboortedatum, geboorteplaats en geboorteland, geslacht, nationaliteit, mail/telefoon gegevens, BSN, onderwijs nummer, administratienummer, context betreffende (niet) volgen) opleiding, correspondentie van school, ouders, hulpverleners, (werkgever en salarisgegevens)Mogelijk m.b.v. foto's, religieuze overtuiging, mogelijk gezondheidsgegevens of spreek taalgegevens en strafrechtelijke gegevens5 jaar na het verstrijken van het 22 levensjaarOM, Bureau Halt, Raad voor de Kinderbescherming, Reclassering, Veilig Thuis.Medewerkers Regionaal Bureau LeerrechtNee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtGegevensuitwisseling casuïstiek Zorg- en VeiligheidshuizenLeerplichtambtenaren van RBL Holland Rijnland kunnen deelnemer zijn van Zorg- en Veiligheidshuizen. Daarbij kunnen op casuistiekniveau persoonsgegevens worden gedeeld.Leerlingen waar de leerplichtwet op van toepassing is (5-16 jaar) waarbij een casus is gestart bij het Zorg- en Veiligheidshuis. ten aanzien van natuurlijke personen uit de directe kring van betrokkene. Ouders of degene die het wettelijk gezag over de leerling heeft bij wie de in de administratie opgenomen gegevens behoren. Medewerker Holland RijnlandDagelijks Bestuuridentificerende en contactgegevens, gegevens omtrent de woonsituatie, financiële gegevens, inkomensgegevens; gegevens betreffende relaties met gezinsleden en andere directe sociale contacten, andere relevante gegevens, bedoeld in artikel 2.30, voor zover dat noodzakelijk is voor het doel, bedoeld in artikel 2.25.Ja, mogelijk gezondheidsgegevens, bsn. politiegegevens in de zin van de artikelen 8 en 13 van de Wet politiegegevens die krachtens artikel 20, derde lid, van die wet aan de deelnemers worden verstrekt;
–justitiële en strafvorderlijke gegevens en tenuitvoerleggingsgegevens die door het openbaar ministerie op grond van de artikelen 8b, 39fa en 51ca van de Wet justitiële en strafvorderlijke gegevens aan de deelnemers worden verstrekt;, gegevens inzake toezicht en handhaving alsmede getroffen bestuurlijke maatregelen of opgelegde beperkingen;
–gegevens over geïndiceerde en toegekende zorg of voorzieningen in het sociaal domein;
–gegevens over begeleiding, zorg en hulpverlening;
artikel 1.8, zevende lid Wet gegevensuitwisseling samenwerkingsverbanden: uiterlijk vijf jaar na de datum van eersteverwerking verwijderd uit de systemen van het samenwerkingsverband ofgeanonimiseerd, tenzij een wettelijk voorschrift daaraan in de weg staat ofde verwerking noodzakelijk is voor de instelling, uitoefening of onder-bouwing van een rechtsvordering.Deelnemers aan het samenwerkingsverband Zorg- en Veiligheidshuis.consulenten RBLNee
Regionale Uitvoering: Regionaal bureau leerrechtLijst contactpersoon per schoolVerstrekking van de contactgegevens van de leerplicht consulent per school aan ouders, leerplichtigen etc.Medewerker Holland RijnlandDagelijks BestuurVoor- en achternaam, telefoonnummer en emailadres.n.v.t.Ombepaald; tot einde dienstverband en/of wijziging in contactpersoonPubliek: in overeenkomst met het doel van de publicatieMedewerkers Holland RijnlandNee
Regionale Uitvoering: RegiotaxiContractbeheer van de overeenkomst Collectief Vraagafhankelijk VervoerHolland Rijnland heeft een regionale overeenkomst afgesloten voor collectief vraagafhankelijk vervoer en voert het contract management hierop uit. Daaronder wordt onder andere verstaan: a. Het afhandelen van aanvragen CVV;
b.Het bewaken van de jaarlijks aan de CVV-cliënten toegekende budgetten;
c.Het onderhouden van contacten met de CVV-cliënten;
d. Een snelle en correcte verwerking van vervoersopdrachten door de vervoerder;
e .Het verstrekken van managementinformatie door de vervoerder;
f. Het kunnen voldoen aan informatieverzoeken ten behoeve van de verantwoordelijke ten aanzien van managementinformatie, klachtenafhandeling en algemene zaken betreffende betrokkene;
g. Het kunnen beschikken over gegevens nodig voor periodieke verantwoording over de uitgegeven middelen ten behoeve van het opstellen van een begroting en jaarrekening;
h. Het afhandelen van klachten;
i. Het verzenden van (periodieke) informatie inzake vervoersmogelijkheden en vervoerstarieven;
j. Het houden van telefonische enquêtes in opdracht van verantwoordelijke.
a. Personen die geregistreerd staan bij de gemeenten binnen de regio als geïndiceerde Wmo cliënt;
b. Ov-reizigers die staan geregistreerd bij de vervoerder met een Regiotaxipas, waaronder begrepen personeel van bedrijven waar de Regiotaxi een overeenkomst mee heeft om hun personeel te laten reizen met de Regiotaxi;
c.Geïndiceerde ouderen;
Dagelijks bestuurNaam, Adres, Woonplaats, geslacht, geboortedatum, telefoonnummer, mailadres, pasnummer van vervoerder.
Beperkte medische indicatie:
- Reiziger moet voorin zitten
- Rolstoel (elektrisch/opklapbaar)vervoer
- Visuele beperking
- Auditieve beperking
- Assistentie hond
- Rollator / scootmobiel
- Persoonlijke begeleider nodig
- Taxi nodig i.p.v. bus
Beperkt medische gegevens worden door de gemeente in het systeem van de Vervoerder ingevoerd om ritten (aangepast op de medische beperking) veilig voor klant en chauffeur uit te voeren. In het systeem van de Vervoerder heeft Holland Rijnland lees-rechten.7 jaar1. medewerkers van de gemeenten, die belast zijn met de uitvoering van de Wmo, voor het invoeren van de persoonsgegevens van Wmo- cliënten;
2. medewerkers van de vervoerder, voor het invoeren van de persoonsgegevens van OV-reizigers;
3. overige medewerkers van de vervoerder, voor zover hun werkzaamheden met betrekking tot de registratie de toegang vereisen;
4. personen die de accountfunctie met betrekking tot de gemeente of vervoerder vervullen, voor zover hun werkzaamheden de toegang vereisen;
5. personen, die belast zijn met het (software)onderhoud van de registratie, voor zover hun werkzaamheden de toegang vereisen.
6. De accountant voor de controle op de boeken.+
Geautoriseerde medewerkers Holland Rijnland op netwerkschijf die beperkte toegankelijk is.Nee
Regionale Uitvoering: RegiotaxiContinue Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)Klanttevredenheid vaststellen voor het CVV en matchen aan het objective ritten stiptheid.Klanten van de RegiotaxiDagelijks bestuur Naam, telefoonnummer, emailadres, geboortedatum, geslacht, locatiegegevens, pasnummer, ritnummer en beperkt medische indicaties
Reiziger moet voorin zitten
- Rolstoel (elektrisch/opklapbaar)vervoer
- Visuele beperking
- Auditieve beperking
- Assistentie hond
- Rollator / scootmobiel
- Persoonlijke begeleider nodig
- Taxi nodig i.p.v. bus
Ja, mogelijk medische beperkingen en/of hulpmiddelenTot einde van de overeenkomstGeenMoventemNee
Regionale Uitvoering: WoonurgentiesBehandelen (stadsvernieuwings)urgentie aanvragenUrgentieaanvragen verwerken en aan de commissie voorleggen, verslaglegging van besluiten en opstellen en verwerken van beschikkingen urgentie aanvragen en aanvragen stadsvernieuwing.Aanvrager, medeaanvrager, leden van het huishouden van de aanvrager, gemachtigde, leden van de Regionale Urgentiecommissie (RUC)Algemeen BestuurNaam, adres, woonplaats, inkomen, telefoonnummer, reden aanvraag, nationaliteit, registratienummer woningzoekende, uittteksel BRP met woonverleden, verhuurdersverklaring, financiele gegevens, medische gegevens, echtscheidingsconvant, ouderschapsplan, echtscheidingsbeschikking, eigendomsakte woning, huurovereenkomst, samenstelling huishouden + leeftijden,ja, financiele positie, medische gegevens. Mogelijk verstrekte BSN wordt door Holland Rijnland verwijderd.5 jaarWoningcorporaties, advies organen GGD, Huren in Holland Rijnland (register woningzoekenden). Personen, die belast zijn met het (software)onderhoud van de registratie, voor zover hun werkzaamheden de toegang vereisen.medewerkers Holland Rijnland, Secretariaat Regionale Urgentiecommissie (RUC), leden en voorzitter Regionale Urgentiecommissie (RUC) en in voorkomende gevallen leden bezwaarschriften commissieNee
Regionale Uitvoering: WoonurgentiesBehandelen vergoeding en uitbetalen vergoedingVaststellen van de vergoeding per commissie lid en deze vergoeden.Leden van de Regionale Urgentiecommissie (RUC)Dagelijks bestuurNaam, adrers, woonplaats, bankrekeningnummer, emailadres, BSNBSNTot einde deelnemerschap aan de Regionale Urgentiecommissie (RUC)N.v.t.Geautoriseerde medewerkers Holland RijnlandNee
Regionale Uitvoering: WoonurgentiesBehandelen van bezwaarschriftenHet behandelen van de bezwaarschriftenprocedure (besluiten op grond van Huisvestingsverordening Holland Rijnland), waaronder contact met (weder)partij(en) en bezwaarschriftencommissie(s).Contactpersonen en medewerkers derde organisaties, bezwaarmaker, gemachtigde, melders, klagers, derden, medewerkers Holland Rijnland.Dagelijks BestuurNaam, adres, woonplaats, inkomen, telefoonnummer, reden aanvraag, nationaliteit, registratienummer woningzoekende, uittteksel BRP met woonverleden, verhuurdersverklaring, financiele gegevens, medische gegevens, echtscheidingsconvant, ouderschapsplan, echtscheidingsbeschikking, eigendomsakte woning, huurovereenkomst, samenstelling huishouden + leeftijden. Contactgegevens, alle categorieën van persoonsgegevens (in onderliggende dossiers).ja, financiele positie, medische gegevens. Mogelijk verstrekte BSN zijn door Holland Rijnland verwijderd.5 jaar na onherroepelijk worden besluitBezwaarschriftencommissie, woningcorporaties, handhavings ambtenaar wonen/huren, Huren in Holland Rijnland en mogelijk Rechtbank en Raad van State. personen, die belast zijn met het (software)onderhoud van de registratie, voor zover hun werkzaamheden de toegang vereisen.Regionale Regionale Urgentiecommissie (RUC), medewerkers Holland Rijnland, Dagelijks Bestuur, Secretaris-directeur.Nee
Regionale Uitvoering: WoonurgentiesBehandelen van (hoger) beroepschriftenBehandelen van de procedure, waaronder contact met (weder)partij(en) en gerechtelijke instantie(s)Contactpersonen en medewerkers derde organisaties, verzoeker, eiser, bezwaarmaker, gemachtigde, melders, klagers, derden, medewerkers Holland Rijnland.Dagelijks BestuurNaam, adres, woonplaats, inkomen, telefoonnummer, reden aanvraag, nationaliteit, registratienummer woningzoekende, uittteksel BRP met woonverleden, verhuurdersverklaring, financiele gegevens, medische gegevens, echtscheidingsconvant, ouderschapsplan, echtscheidingsbeschikking, eigendomsakte woning, huurovereenkomst, samenstelling huishouden + leeftijden. Contactgegevens, alle categorieën van persoonsgegevens (in onderliggende dossiers).ja, financiele positie, medische gegevens. Mogelijk verstrekte BSN zijn door Holland Rijnland verwijderd.5 jaar na onherroepelijk worden besluitRechtbank en Raad van State. personen, die belast zijn met het (software)onderhoud van de registratie, voor zover hun werkzaamheden de toegang vereisen.Regionale Regionale Urgentiecommissie (RUC), medewerkers Holland RijnlandNee
Strategie & BeleidUitvragen, verwerken en beoordelen van alle relevante persoonsgegevens bij de aanvraag van een sociale huurwoning. Verstrekking huisvestingsvergunning via wooncorporaties door Holland Rijnland op basis. Voor particulier huurwoningen via de gemeenten..Het verstrekken van een huisvestingsvergunning voor sociale huurwoningen door Holland Rijnland via woningcorporaties en gemeenten op basis van mandatering.Aanvrager woningzoekenden, partnergegevens aanvrager, kinderen, gemachtigde.Dagelijks BestuurNaam, geboortedatum evt partner naam en geboortedatum, adres, postcode, woonplaats, inkomensgegevens, gezinssamenstellingJaOnbepaald, tot intrekking toestemming door de aanvragerN.v.t.Woningcorporatie en medewerkers Holland RijnlandNee
Strategie & BeleidDiverse commissies, Regionaal Investeringsfonds, Regionale Investeringsagenda, subsidiewerving en diverse overlegstructuren voor overleg werkzaamheden. Contact met organisaties en burgers.Holland Rijnland houdt verzendlijsten bij van leden DB, AB, regionale secretarissen, gemeente functionarissen en contactpersonen om hen te betrekken bij commissies en overlegstructuren voor beinvloeding en besluitvorming. Contact met organisaties en burgers.Van ambtsdragers en functionarisen die uit hoofde van hun functie of maatschappelijke rol betrokken zijn bij de ontwikkelingswerkzaamheden voor een vitale leefomgeving.Algemeen BestuurVoornaam, achternaam, mailadres, telefoonnummer, adres, woonplaats, postcoden.v.t.Onbepaald, gegevens van belanghebbende deelnemers aan een overleg worden continue geactualiseerd.GeenMedewerkers Holland Rijnland Strategie en BeleidNee